onsdag, april 02, 2008

Snabbare bredband

Det har på sistone dykt upp mycket tidningsgnäll om att bredbanden är för långsamma. Jag har själv haft problem med min BBB-uppkoppling, i perioder gick det så långsamt att jag inte kunde använda YouTube. Men sedan kom min leet haxx0r-granne förbi och tipsade om en jättesmart grej man kan göra och nu fungerar min uppkoppling problemfritt igen!

Man tar en nylonstrumpa och så trär man den över modermodemet, och så sätter man på det igen. Jag vet inte om det funkar på alla typer leverantörer, men det ska i alla fall funka på både ComHem och BBB.

Andra bloggar om: , , , , , ,

7 kommentarer:

Natalie sa...

lol! i get it!

Anonym sa...

Hahaha, jag älskar dig!

Anonym sa...

Hahahaha! Om ändå detta skulle få samma genomslag som original-skämtet! En av mina polers gick på det. Jag satt och läste och småskrattade för mig själv, och hör plötsligt ett "nähä!?" bakom axeln. vissa människor och datorer. shit pommes /sune

Anonym sa...

Haha, nylonstrumpan.exe update 4.1 2008.

Anonym sa...

Alternativt köpa en bredbandsbreddare på teknikmagasinet. Duh.

Anonym sa...

Haha! Jag kollade inte på datumet utan började seriöst fundera på hur fan det kunde funka. Sen började hela grejen på något sätt kännas bekant... :)

Vilken fin ny vårig bild du har! Grymma glasögon.

Stef Gaines sa...

Jag älskar det här inlägget <3