tisdag, september 09, 2008

FRA DIY

Dök upp på ett möte helt fredligt igår, och första grejen som hände är att Gabriel tittade på mig och sade någonting i stil med "jag kan förklara". Sedan vägrade han förklara vad han kunde förklara, utan bara hintade ett tag. När han sa "du har ju bloggat om det!" trillade poletten ner och jag brast ut i massiva LULZ.

Det var alltså Gabriel som hade fått för sig att kolla runt bloggar om kniviga abortfrågor och ansåg att det var ett ämne jag måste ha bloggat om. Så han sökte. Och fann inget av intresse. Och Meidi plockade upp det och MSNade mig och både jag och Meidi bloggade det. Övervakningssamhälle - fuck yeah!

------------

Johnny Scharonne bloggar om irritationsmoment i vardagen om man irriterar sig på sexism. Och svamp.

1 kommentar:

GEG sa...

OK, for the record så kan jag ju säga att de "kniviga abortfrågor" som Tanja nämner är det som på engelska benämns male abortion och innebär avsägandet av faderskapsplikterna. I den frågan är jag lite osäker på om det är en bra idé eller inte.

I abortfrågan (alltså huruvida kvinnor skall ha oinskränkt rätt att utföra abort under graviditetens första fyra månader) har jag orubbligen stått på ja-sidan så länge jag kan minnas.