onsdag, augusti 05, 2009

Så 2008. Så 1800-tal. Så stenåldern.

Genom Johanna Sjödin (som jag läser ofta) har jag hittat ett inlägg av Henric Grubbström (som jag läser ibland, så jag skulle hittat det förr eller senare) som jag tyckte var intressant. Jag har inte tillräcklig koll på bloggosfären (jaja) för att kunna säga om jag helt håller med om analysen, men nog känner jag igen beteendet. Sexradikalism = att unga kvinnor ska ha rätt att vika ut sig på Intrawebs så att äldre män kan evolutionstända på dem. Tycker man att porr och kommersiellt sex är det minsta problematiska är man (statsfeministisk) torrfitta. Nog har jag hört det Grubbström skriver om, jag vet bara inte riktigt hur stort och hegemoniskt det är. Jag är lite för Internetgammal för att fortfarande tycka det är nån poäng med att läsa såna bloggar for the lulz.

Det påminde mig om en grej just Johanna Sjödin skrev på den tiden bloggosfären pratade om övergreppet på Blondinbella.
Röd Libertarian hyllar Blondinbella. Han är den enda av sexradikala bloggare (förutom Tanja Suhinina och kanske någon till) som skriver ut att Isabella Löwengrip inte har sig själv att skylla. När alla andra skriver att kvinnor har rätt till sin egen sexualitet förstår jag inte vad de menar när de i nästa sekund hävdar att Löwengrip har ansvar för det som ägde rum. Vad vill ni?

Jag kom ihåg stycket för att 1) det värmde, och 2) det handlade om någonting som jag minns blev så uppenbart just då.

Inga kommentarer: