tisdag, december 15, 2009

Småplock - RPM går om gymnasieintellektuell, Pelle Billing blir upplyst.

Meningslöst inlägg, men jag måste bara länka till Roland Poirier Martinssons (RPM:s) kolumn som han inleder med "Jag dömer människor utan vidare eftertanke. Det är ingen egenskap jag uppskattar, men så är det." Det visar sig handla om språket - råkar man använda uttryck som RPM inte gillar får man finna sig i att inte bli tagen på allvar. Förutom att kolumnen i sig inte är någon större språkkonst lyckas männskan verkligen med att låta som en gymnasieintellektuell unge. Fantastiskt.

Pelle Billing vill starta en rörelse som heter Mansnätverket genom att ha startat en Facebookgrupp som heter Mansnätverket. I gruppens manifest finns det en punkt om att man ska sluta omsköra pojkar, och givetvis måste folk komma in i kommentarerna och påpeka att det är viktig tradition och kulturell markör för vissa grupper. Jag misstänker att Billing är medveten om det, och tycker att man inte ska omskära ändå. Det är vad jag tror. Någon kommenterar att han inte får pierca sin nyfödda dotter. Det är kanske mer Magnus Betnér som den här diskussionen behöver.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: