torsdag, augusti 15, 2013

Roliga brudar

Typ det bästa som hänt mig som kvinna på Internet är Foul Bachelorette Frog. Det är en meme som går ut på att man på en bild med en groda skriver saker som man gör när man är tjej och beter sig ungkarlsmässigt. Och ja, jag sa ungkarl, för att det man det man menar här är "ungkarl" som i "ungkarlslya" eller vad min kille tycker om mig när jag berättar hur jag äter ensam hemma. Det är helt enkelt oclassy och småäckliga saker man gör som brud, men som Kvinnor absolut inte gör. Vissa beteenden är unisexa och passar även på den (för mig, det här är ju igenkänningshumor) mindre intressanta Foul Bachelor Frog. Andra beteenden är kopplade till saker som bröst, mens och allmän fitta och det är så fruktansvärt mycket igenkänning att jag saknar ord. Så jag lägger upp bilder istället.







Apropå roligt och kvinnor såg jag the Heat på bio idag. Det var som att känna Pacific Rim bara rinna av mig. Det är alltså en actionkomedi om omaka poliser. Den är rolig. Jag såg till exempel the Internship på bio tidigare i somras (fråga inte...), och den var inte rolig. Den här var jätterolig. Och ja, den stela FBI-agenten och den det-starka polisen är båda kvinnor. Och det görs inte en grej av det, de gör inte det sådär "kolla vad crazy vi är som har två tjejer med wooho crazy". Det är inte heller girlpower wohoo. Det är en actionkomedi om omaka poliser. Fett bra, rekommenderas varmt. [Spoiler] Och om nån vill diskutera detta med "är skjuta kuken av män verkligen roligt skulle du skratta åt att skjuta kvinna i fittan, så tar jag gärna den diskussionen. [/Spoiler]

Inga kommentarer: