torsdag, december 26, 2013

Man ska ha menssex

Som vissa av er vet eller anar så hänger jag en del i studentkretsar*. Där finns det en tradition av att skriva nya låttexter på befintliga melodier. Det brukar jag inte göra så ofta. Häromdagen fick jag dock för mig visa var skåpet ska stå i genren menshumor. Det blev bättre än vad som behövdes (det behövdes noll, jag satt ensam hemma och chattade med en kompis), så ni får också läsa. Melodi:



Jag har prövat nästan allt som finns att välja på
Många äro livets bördor - nöjen, de är få.
Men det finns en sak som alltid höjer mitt humör -
Det är de röda dagarna jag finns och lever för!

Man ska ha menssex
För det blir nästan som True Blood
Man ska ha menssex
Som ett privat Stockholmsblodbad
Man ska ha menssex
Det är en säker period
Man ska ha menssex
Alla gillar blod!

Ja jag vill dela Röda havet som i Moseboken
På Röda torget vill jag ligga, Lenins lära trogen!
En jakt på Röd Oktober året om i varje hamn -
Jag kommer alltid när den röda mattan rullas fram!

Man ska ha menssex
För det har de i Fifty Shades
Man ska ha menssex
Så duschen blir som den hos Bates
Man ska ha menssex
The Shining-hissen upp och ner
Man ska ha menssex,
Ja, jag vill ha mer!

Man ska ha menssex -
Det innehåller mycket järn!
Man ska ha menssex
För annars är man omodern.
Man ska ha menssex
Och fira världens bästa hål.
Man ska ha menssex

Höj menskoppen, skål!


*Tycker för övrigt att studentkulturen är ett jävligt intressant paraplybegrepp som innefattar massor av egna subgrupperingar, och som det borde forskas mer på. Jag är ju till exempel studentorkestermupp, men har samtidigt inte mycket till övers för overallskulturen, vilket i mina ögon förstås är en helt annan sak. Sen finns det spex också, och de dära som gillar byråkrati och sitter i kårfullmäktige och styrelser och allt möjligt.

8 kommentarer:

Annika sa...

Hehe, rolig men alldeles för många betoningsfel för att den ska vara bra på riktigt.

/studentkörs- studentspex- och allmän sångnörd

Vera sa...

Som gillar MAKT, inte byråkrati, om jag får lov att rätta..!

laxsill sa...

Mycket bra. Hoppas att denna dyker upp på framtida sittningar.

Byråkrati är väl makt, eller har jag missat något, Vera?

Mvh,
en av de dära som gillar byråkrati och sitter i kårfullmäktige och styrelser och allt möjligt.

Erik sa...

Tanja! Räknas det som menssex om en eller flera av parterna har mens men inte mensar just under själva akten?

Anneli sa...

Hahaha, åh! Jag älskar det!

Malin sa...

Skitkul!

Likeabadgirlshould sa...

Jag orkar inte, skrattade högt!

Ainur Elmgren sa...

Helt underbar, här ska det sjungas!